MİRAY İLE B1A4 GÜNLÜĞÜNE HOŞGELDİNİZ. BİZİ DESTEKLEYİN BANALAR :D

Wellcome to B1A4's Logbook With Miray

Friday, November 9, 2012

[RÖPORTAJ] B1A4 - B1A4 ☆ STYLE (Sayı 08)




Bölüm. 8 Her bir üyenin rolü ne……!?
Her üye hakkında konuşmuşluğumuz var, Şimdi de B1A4’un aile yapısına geçelim. Lider Jinyoung’la başlayalım.
[Herkes] O B1A4’un babası.
[Baro] Daha önce bahsettiğimiz gibi, Jinyoung hyung gerçekten iyi biri ve sorumluluğumuzu üstleniyor. Bir keresinde sinirlenmişti de çok korkunçtu.


Q: Dikkatli bir baba mı?
[Baro] Dikkatli ama, kötü özellikleri parmağıyla gösterir.
[Gongchan] Jinyoung hyung B1A4 için bazen yapmak istemediği görevleri bile üstlenir.
[Baro] Çok sabırlı.
[Sandeul] Sadece içi değil, dış görünüşü de havalı!
[CNU] Makinelerle de çok iyi çalışır bu yüzden elektronik aletlerden herhangi bir soru sorarsak her şeyi bilgisayarlarla düzeltip bize yardım edebilir ve sorun çözülür. 
[Gongchan] Jinyoung hyung olmadan hiçbir şey yapamayız.
[Jinyoung] Bu doğru değil!

Q: Yani B1A4’un ana direği o*
[Herkes] Evet.
[Jinyoung] Bundan daha çok herkesin varlığından yardım alan benim. Herkese yol gösterebildim çünkü bana inanıp beni takip ettiler. Yine de bendense CNU ana direk değil mi?
[Sandeul] Ana direk olmak için çok zayıf o.
[Herkes] (güler)
[Sandeul] Görünüşten bahsediyorsak, en çok ben ana direğe benziyorum bence. (güler).
[Jinyoung] Bu hiç mümkün olmayacak (grubun ana direği olman) (herkes katılır).
[Baro] Hepimiz sana yaslansak düşersin (güler).
[Sandeul] Jinyoung hyung gruptaki en güçlü kişi.
[Baro] Buradaki tek çıkarım bu değil (laugh). (Sandeul’ın dırdırını görmezden geldikten sonra). Lütfen devam edin.

Q: B1A4’da anne kim peki?
[Herkes] CNU hyung.
[Baro] Çok dakik bir anne.
[Sandeul] Düşünceli bir anne.
[Jinyoung] Merakta bırakan bir anne.


Q: Bugün de ayrılmadan önce odaları denetledin mi?
[CNU] Tabi ki (güler). Japonya’dayken kendi yatakhanemizde olmadığımızdan kontrol birazcık daha kolay.
[Baro] Saçıp savuran bir insan olduğumdan evden ayrılırken pek çok şeyi unuturdum. CNU hyung etrafta olduğundan daha az şey unutuyorum. Acelemiz olduğunda da her şeyi baştan aşağı kontrol eder. Bunun yüzünden bazı şeylere gecikebiliyoruz. 
[CNU] Çok yavaş hareket ettiğimden hızlanmak için elimden geleni yapacağım!
[Sandeul] Bu yavaş ve sakin tarafı CNU hyungun büyüsü. Birlikteyken gerçekten güvende kaygısız hissediyorum.
[Gongchan] Ayrıca CNU hyung başkalarını kendinden önce düşünen kibar bir anne.
[Jinyoung] Hep kibar veya her şeyi affetmeyen biri değil, her zaman sakin olup çabucak güzel karalar alabiliyor. Bir şeye konsantre olduğumda ve etrafıma bakmadan koştuğumda, CNU hyung yoldan dönmeme yardım etmişti. CNU hyung ve ben uyum içindeysek, her şeyin mükemmel geçeceğine inanıyorum.
[CNU] Beşimiz içinde en yaşlı benim ve hepsiyle birlikte yaşamaya başladığımda, onlara bakmam gerekiyormuş gibi hissettim. B1A4’da olduktan sonra, farkındalığım değişti.
[Gongchan] CNU hyung zor zamanlar geçiriyor çünkü 3 çocuğa bakıyor (güler).
[Jinyoung] Oh, bazen ben de bir çocuğa dönüşebiliyorum (güler).

Q: Yani 4 çocuk büyütmek zorunda (güler). Son röportajda, ona bağlandığınızı söylediniz.
[CNU] Onların bana yaslanmasındansa ben yaslanmak isterim çünkü gerçek ailemde ben en küçüğüm.
[Jinyoung] Oh, benim için de aynı.
[Sandeul] Ben de!
[Jinyoung] (çabucak) Ama Sandeul grubun maknaesi değil (güler).
[Baro] Aksine, Gongchan ve ben ailelerimizdeki en büyük kişileriz, B1A4’da ağabeylerimize dürüstçe bel bağlayabiliriz.


Q: Gerçek ailelerin tam zıttı. Peki Sandeul?
[Jinyoung] “Beni hiç dinlemeyen oğlum” (güler).
[Sandeul] O Baro değil mi? Ben “sadece bir oğlan”ım (güler).
[CNU] Onlar “söz dinlemeyen çocuklar” (güler).

Q: Çocuklardan kastınız Baro ve Sandeul mı?
[CNU] Evet(hafifçe başını sallar)
[Jinyoung] “Söz dinlemeyen çocuk 1” ve “çocuk 2” (güler).
[Baro] Yaş olarak Sandeul benim ağabeyim değil mi? O zaman sana “söz dinlemeyen çocuk 1”i vereceğim
[Sandeul] Bu iyi değil~, Ben “çocuk 2” olmak istiyorum.
[Jinyoung] Açıkçası, “çocuk 1” ve “çocuk 2” arasında bir fark yok (güler).

Q: Doğru. Niye ikiniz de “çocuk 1” olmaktan kaçınıyorsunuz?
[Sandeul] “Çocuk 1” “çocuk 2”den daha az söz dinliyor sanmıştım. (çevirmen notu: Koptum bu tartışmaya )
[Jinyoung] Ahaha. Fark bu.

Q: O zman anne CNU, lütfen kimin kim olduğunu seç.
[CNU] Ne? Ben mi seçiyorum?

Q: Bir annenin ayrıcalığına sahip gibi sakince doğru kararlar verebilen birisin
[CNU] ……(biraz düşündükten sonra) Sandeul “çocuk 1” olarak seçiyorum (herkes katılır).
[Sandeul] CNU omma~~ (köpek yavrusu gözleri)
[Jinyoung] Sandeul itaatsizden çok acemi. Önceden de bahsettiğim gibi, Sandeul’ın hayatı başlı başına bir komedi (güler).
[Gongchan] Sandeul hyungun etrafında hep kahkahalar var.
[Jinyoung] Bir şeyleri yanlış yapsa bile Sandeul olduğu sürece sadece “Oh sorun yok~” diyebiliyorum ve sinirlenmeden onu affediyorum.
[Baro] Bu Sandeul’ın ayrıcalığı.
[Sandeul] Baro da B1A4’un maskotu.
[Baro] Maskot dediğiniz Gongchan olmaz mı?
[Sandeul] Baro “hınzır maskot.” Sen “grubun vitamini”sin!
[CNU] İlk bakışta, çok hınzır ve özgürlükle çıldırmış gibi görünebilir ama Baro’nun sakince düşündüğü bir yanı da var.
[Gongchan] Dakik biridir de. Bu bakımdan, bir çeşit CNU hyung.


Q: Annesinin genlerine sahip güçlü “Oğlan 2” (güler).
[Sandeul] O zaman ben de babamın genlerine… (cümlesini bitirme çabasıyla kalır)
[Jinyoung] (aniden) Hayır, Bu doğru değil! Baro kendini nasıl göstereceğine dikkat eder. Uymayan kısım bu (iyi yönde), Benim genlerimi iyi bir şekilde almış gibi hissediyorum!

Q: Yani Baro her iki ebeveyninin de iyi genlerine sahip.
[Jinyoung] Oh!, Bir bakıma da Sandeul’a da çok benzer. Yerinde duramaz ve yeni olan her şeye atlar! (güler) 
[Sandeul] Çünkü ağabeylerimiz yalnız.
[CNU] İkiniz hep birilerine muziplik yapıyorsunuz bu yüzden ben çok zor durumda kalıyorum.
[Jinyoung] Öyle ya da böyle onlar bizim masum oğullarımız (güler).

Q: Gongchan?
[Baro] Yeni doğmuş “bebeğimiz” (güler).


Q: O zaman temiz kalpli.
[Sandeul] Maknae olmasına rağmen, çok daha dayanıklı, zeki, hyunglarından daha ilgili ve her şeyde mükemmel olan bebeğimiz (güler).
[Jinyoung] Görünüş olarak, Gongchan maknae özelliklerine sahip ancak bilinçliliği pek çok insandan daha yüksek ve küçük detaylara dikkat eder.
[Sandeul] Kesinlikle bendeki genlere sahip değil (güler).
[Jinyoung] Bariz değil mi (güler)?
[Baro] Tam zıt değiller mi?
[Gongchan] Doğru değil~. Sandeul hyung temiz kalpli ve bana göre o bir “bebek” gibi. [Jinyoung] Savunmasız da (güler).
[Baro] Bence B1A4 içinde, Gongchan “bebek gibi bir yetişkin” (güler).
[Jinyoung] Sandeul da zıttı “yetişkin gibi bir bebek”? “Çocuk gibi bebek”? Her neyse, çok eşsiz bir aileyiz ve gün içindeki herkesin eğlencesini anlatamayız. 
Q: Eşsizliğinizi sahnede oldukça iyi belirtiyorsunuz (aile olma konusunda).
[Baro] Çaylak olarak başladığımızdan beri birlikte olduğumuzdan gerçek bir aile gibiyiz.
[Jinyoung] Sahneye çıkmadan önce, yaptığımız bir ritüel vardır; bir araya gelir ve “Let’s Fly B1A4.” diye haykırırız. Bunun altındaki anlam beşimiz hep birlikte uçalım, hep birlikte çalışalım ve hep birlikte eğlenelim. Sahnedeyken de, nefesimizi aynı tempoya sokmadıkça iyi bir performans sergileyemeyiz. Bu yüzden her zaman bekleme odalarında konuşuruz, beşimiz birlikte kalıp kalplerimizi tekmişçesine birleştirmeye çalışırız. 
[CNU] Cidden, her birimiz yeri doldurulamaz üyeleriz. Biz bir aileyiz.
[Sandeul] Şu andan itibaren, baba, anne, çocuk 1 ve bebek……
[Herkes] (güler)
[Sandeul] Herkes için soruna neden olabilirim yine de lütfen bana iyi bakın!
[Herkes] Elbette~!!

(Not: Ana direkten kasıt en büyük, en güçlü. Sandeul ana direk benim dediğinde kendinin en büyük olduğunu söylemeye çalışıyor.)

Çeviri: Park

1 comment:

  1. Ayy gülmekten öldüm okurken:DD bunlar sevilmezmi yaa:DD

    ReplyDelete

Hoş geldin Banam :) Yorum bırakırsan bizide sevindirmiş olursun. Ama yorumlarda 'aşkım, hayatımın anlamı, oppaamm ' tarzı kelimeler veya bu manaya çıkacak sulu cümleler kurmayınız :D Tekrar teşekkürler